سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

91/2/17
1:22 ع

گویند سلطان محمود غزنوی جلوی پلکان قصر ایستاده بود که یکی از شعرای
درباری(عوفی) را دید و از او خواست که وقتی سلطان پا به پله اول می***گذارد
مصراعی بگوید که سلطان حکم قتلش را بدهد و وقتی سلطان پا به پله دوم گذاشت
مصراع دوم را چنان بگوید که نه تنها اثر مصراع اول را از بین ببرد بلکه شاعر را
شایسته پاداشی گران کند و همینطور در ادامه …*
*شاعر قبول کرد و سلطان پا به پله اول گذاشت.*

شاعراین چنین سرود:

سالها بود تو را می کردم
همه شب تا به سحرگاه دعا

یاد داری که به من می دادی
درس آزادگی و مهر و وفا

همه کردند چرا ما نکنیم
وصف روی گل زیبای تو را

تا ته دسته فرو خواهم کرد
خنجر خود به گلوگاه نگاه

تو اگر خم نشوی تو نرود
قد رعنای تو از این درگاه

مادرت خوان کرم بود و بداد از پس و پیش
به یتیمان زر و مال و به فقیران بز و میش

یاد داری که تو را شب به سحر می کردم
صد دعا از دل مجروح پریشان احوال

وه که بر پشت تو افتادن و جنبش چه خوشست
کاکل مشک فشان با وزش باد شمال

عوفی خسته اگر بر تو نهد منع مکن
نام عاشق کشی و شیوه آشوب احوال

پیام رسان

+ هر کسی رو ک دوس داری اول ولش کن اگه به سمتت برگشت اون واس تو بوده اما اگه نه از اولش هم برای تو نبود

+ کسی اینجا نیس لالایی بلد باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!

+ من امشب اصلا نخوابیدم........ یکی کمک کنه................

+ تولدت مباااااااااااااااااااااااارک@};-

+ دکی جون HappyBirthDay

+ از همتون بابت تبریک تولدم ممنونمو دوستون دارم

+ به نظر شما شاهین نجفی مرتد میباشد؟ چرا؟

+ بچه ها بای. دارم میرم خونه

+ چرا نظر نمیدین؟ یعنی هیچ کدوم شما فیلم تقریبا واقعی شرایط به کارگردانی مریم کشاورز و بازی سارا کاظمی و نیکول بوشهری رو ندیده؟؟؟؟؟؟؟

+ کیا فیلم شرایط رو دیدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نظرشونو درباره ی فیلم بگن ک چ طور بود؟؟؟؟؟؟؟ قابل توجه بسیجیان عزیز. کا فرهنگی زیاد کردین دستتون درد نکنه اجازه دادین اوناهم عرض اندام کنن!!!!!!!!

مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی عکس و مطلب جالب و خنده دار نیلوفر سرابی بلوچستان ♥هر شب چو ماهتاب به بالین من بتاب♥ ..:.:.سانازیا..:.:. یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ دلدارا جوک بی ادبی عاطفانه بـــــــــاغ آرزوهــــــــــا = Garden of Dreams برترین لحظه ها ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی تنهایی......!!!!!! اطلاعات عمومی هستی تنهاااااا..... ققنوس... بیصدا ترازسکوت... .: شهر عشق :. فرق بین عشق و دوست داشتن my love Har Chi Delet Mikhad علی پیشتاز تنهاترم رها فــشــفــشــه *bad boy* چون میگذرد غمی نیست من.تو.خدا مجله مدیران عشق یگانه ترخون Manna کرمان Just for fun محمد قدرتی sajadb.tk نفس تعمیرات تخصصی پرینترهای لیزری رنگی ومشکی وفکس وشارژکارتریج درمحل گل خشک جیغ بنفش در ساعت 25 شورای دانش آموزی شهرستان نت سرای الماس اس ام اس - خبرهای ورزشی دهکده کوچک ما dard del تقدیم به کسی که باور نکرد دوستش دارم گروه اینترنتی جرقه داتکو I AM WHAT I AM Tarranome Ziba غزلیات محسن نصیری(هامون) من و خودم... دوست داشتنی جوک بی تربیتی ♥♥♥ MY LOVE ♥♥♥ عکسهای سریال افسانه دونگ یی *دنـیــــای مـــــــن :) * یه کم فکر کنیم...! Hunter آتیه سازان اهواز روزگار یاسی خانووووووووووم رویابین زندگی مال ماست... دوستانه xXx عکسدونی xXx نیلوفر مرداب فقط طنزوخنده تینا!!!! my love#me ایرانی و رسم و رسوم های سنتی pink love پرسپولیس ...دیگه حسی نمونده جدید ترین مطالب خط خطی های یک دخترروانی... ermia............ عرفان وادب خیارج سرای من است کلبه ی عشق جک و لطیفه ایه های بارانی nAsIm ~ BaRaN khoshbakhti دلو بزن به دریا ღღدخــــتــــــرصــــورتـــــیღღ جوک ، اس ام اس ، عکس باحال قلبی خسته ازتپیدن بهار عشق دل شکسته دانلد اهنگ های جدید ماه مهربان من بیا ازدواج کنیم دوعاشق اصول و نوازندگی ویولن برترین موبایل های دنیا مطالب عاشقانه تینا delshekasteh ♥ღردپای عشق♥ღ ASIAN MARADONA بهاره تنها آموزش تست زدن کنکور دلنوشته دختر یخی vagte raftan fall in love ღ♥ღ سراب آرزوها ღ♥ღ احساس ابری فهادانــ فقط ما بهشت گم شده دیدبان اینترنتی ...دختر روستا... عکس میخوای کلیک کن کتاب خوان سکوت شبانه سه ثانیه سکوت شهدا شرمنده ایم جوک و خنده جوجو دهاتی دکتر علی حاجی ستوده رجین خورشید خاموش هر چی که بخواین از سیر تا پیاز بازیگران و خواننده های ایران دهکده عشق روز های زندگی sindrela آبی تر از آبی تا زمانی که زنده ام عشق تو مرا بس مفهوم عشق الهام تندیس تنهـــــــــایی مریم زنگ تفریح بـــــــــــــــــهــــــــنـــــــــــــوش جوکستان ..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::.. عشق کور خیلی هم عالی همیشه ابری جـــــوکیـ ـها آرنیکان خودم وخودش Morteza Qasemi:Violinist دختری ازجنس سکوت ♥تاریکی♡ I nEeD something like DiE ♥ ✖فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی✖ ♥ تنهایی.......

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ